Obsługa PPK jest realizowana na dwóch płaszczyznach. Część dyspozycji może być składanych przez pracowników wyłącznie za pośrednictwem pracodawcy. Ustawa określa, że są to:
- ustanowienie / zmiana wpłaty dodatkowej pracownika,
- obniżenie /zmiana składki podstawowej pracownika,
- wypłata transferowa.
Wszystkie te dyspozycje są obsługiwane w ramach Aplikacji iPPK. Jak obsłużyć powyższe dyspozycje oraz zrealizować proces anonimizacji danych lub wprowadzić korekty w Aplikacji iPPK?
Wszystkie odpowiedzi znajdują sie poniższym webcaście:
Pozostałe dyspozycje są składane przez pracowników bezpośrednio do PKO TFI, za pośrednictwem serwisu internetowego i-Fundusze.pl albo w dowolnym oddziale PKO Banku Polskiego.
Dotyczy to m.in.:
- zmiany alokacji wpłat między subfunduszami,
- aktualizacja danych osobowych uczestnika,
- wskazania/zmiany osób uposażonych,
- dyspozycji finansowych (w tym: wypłaty, zwrot).
Uczestnicy PPK mogą również aktywować dostęp do swojego rachunku PPK za pośrednictwem iPKO serwisu PKO Banku Polskiego. iPKO umożliwia sprawdzenie salda oraz historii zleceń. Z tej funkcjonalności mogą skorzystać zarówno klienci PKO Banku Polskiego, jak również osoby, które nie są klientami PKO Banku Polskiego.