WYBIERZ DOŚWIADCZONEGO PARTNERA PPK | ![]() |
PPK - dodatkowa emerytura dla Twoich pracowników
Od 1 stycznia 2021 roku wszystkie Jednostki Sektora Finansów Publicznych będące Podmiotami zatrudniającymi są objęte przepisami Ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK).
Zgodnie z Ustawą o PPK do dnia 26 marca 2021 r. pracodawcy należący do JSFP mieli obowiązek zawarcia umowy o zarządzanie z wybraną instytucją finansową.
![]() | Warto pamiętać, że pomiędzy zawarciem umowy o zarządzanie PPK a zawarciem w imieniu i na rzecz osób zatrudnionych umowy oprowadzenie PPK (tj. rejestracją pracowników do PPK) wymagane jest zachowanie odstępu czasu wynoszącego, co najmniej 10 dni roboczych. |
Od 1 stycznia 2021 r. weszła w życie nowa ustawa z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Nowa Ustawa PZP) oraz nowe postanowienie art. 7 ust 2a w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Ustawa o PPK), które wpływają na proces wyboru instytucji finansowej do zarządzania PPK, dokonywany przez jednostki sektora finansów publicznych (JSFP).
Zgodnie z art. 7 ust 2a Ustawy o PPK JSFP będą zobowiązane do oszacowania, czy wartość zamówienia związanego z utworzeniem PPK będzie wyższa, czy niższa niż progi unijne, o których mowa w art. 3 ust. 1 Nowej Ustawy PZP. Zgodnie z Obwieszczeniem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z 1 stycznia 2021 r. aktualne progi unijne wynoszą:
- 139 000 EUR - dla zamówień w administracji centralnej,
- 214 000 EUR - dla zamówień w administracji samorządowej
JSFP, dla których wartość zamówienia związanego z utworzeniem PPK jest mniejsza niż powyżej wskazane progi unijne, nie będą zobowiązane do stosowania przepisów Nowej Ustawy PZP do wyboru instytucji finansowej, z którą mają zawrzeć umowę o zarządzanie PPK jak również do treści samej Umowy o zarządzanie PPK. JSFP, dla których wartość zamówienia będzie równa lub przekraczać będzie powyższe progi unijne, będą musiały dokonać wyboru instytucji finansowej oraz zawarcia umowy o zarządzanie PPK w reżimie Nowej Ustawy PZP.
Dla ułatwienia obliczenia wartości zamówienia związanego z utworzeniem PPK na stronie mojePPK.pl, prowadzonej przez PFR Portal PPK sp. z o.o. (spółkę zależną Polskiego Funduszu Rozwoju S.A.) został opublikowany „Kalkulator do szacowania wartości zamówienia w PPK”. Poniżej link do strony z kalkulatorem: https://www.mojeppk.pl/dla-pracodawcy/kalkulator-euro/
Lider rynku PPK pod względem zarządzanych aktywów | Największe TFI w Polsce |
|
33,9% aktywów zgromadzonych w PPK zostało powierzonych PKO TFI (stan na 28.02.2021 r.). Szczegóły w dokumencie Lider. | Zarządzamy aktywami należącymi do ponad miliona klientów. | Od 1997 roku zarządzamy aktywami, produkty emerytalne mamy w ofercie od 2005 roku, a od 2012 roku fundusze cyklu życia oferowane w ramach PPE i od 2019 r. w ramach PPK. |
Niskie opłaty za zarządzanie | | Kompleksowe wsparcie |
W statucie funduszu przyjęliśmy wynagrodzenie stałe niższe niż określone w Ustawie o PPK maksimum (tj. poniżej 0,5% wartości aktywów netto funduszu w skali roku), nie pobieramy opłat za otwarcie rejestru, nabycie i odkupienie jednostek uczestnictwa oraz zmianę alokacji. | Dla pracowników proponujemy pakiet benefitów oferowanych przez podmioty należące do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. | Zapewniamy kompleksowe wsparcie |
Aplikacja iPPK | Obsługa PPK | Stabilność i wiarygodność |
Pracodawcom oferujemy Aplikację iPPK – bezpłatne, profesjonalne i nowoczesne narzędzie do obsługi PPK, wyróżnione nagrodą Hit Roku 2020 przez Gazetę Bankową.
| Zapewniamy stały dostęp do rachunku PPK i możliwość składania zleceń za pośrednictwem serwisu internetowego i w oddziałach detalicznych PKO Banku Polskiego (ok. 1 000 oddziałów na terenie całego kraju). Umożliwiamy podgląd swojego rejestru PPK w bankowości elektronicznej iPKO PKO Banku Polskiego, także dla osób niebędących klientami Banku. | PKO TFI należy do jednej z największych polskich grup finansowych, co dodatkowo wpływa na bezpieczeństwo powierzonych nam środków oraz gwarantuje prowadzenie i zarządzanie PPK zgodnie z najwyższymi standardami.
|
Zapraszamy serdecznie do obejrzenia webcastów z udziałem ekspertów PKO TFI, opowiadających o różnych zagadnieniach związanych z wdrożeniem PPK w firmie.
PPK w Jednostkach Sektora Finansów Publicznych Podczas tego webcastu opowiemy dlaczego warto przystąpić do PPK, jak wdrożyć PPK i na co zwracać uwagę wybierając instytucję finansową. |
Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem opisującym kroki, które należy wykonać, by prawidłowo wdrożyć PPK w Państwa Organizacji.
![]() | Checklista | Pobierz |
![]() | Wzory protokołów z wyboru Reprezentacji Pracowników oraz z wyboru Instytucji finansowej | Pobierz |
![]() | Wdrożenie PPK w pigułce | Pobierz |
Przydatne materiały operacyjne opisujące procesy utworzenia i obsługi PPK znajdują się na naszej stronie wdrożeniowej.
Zapewniamy pełne wsparcie na każdym etapie wdrożenia PPK.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami PPK
![]() | +48 22 539 23 57 | Infolinia dedykowana pracodawcom. Zapraszamy do poniedziałku do piątku, |
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora