Co to jest dwuetapowa autoryzacja?
Dwuetapowa autoryzacja w procesie logowania się do serwisów jest standardem na rynku, który zwiększa bezpieczeństwo oraz zapewnia ochronę przed nieuprawnionym logowaniem się do serwisu. Oprócz identyfikatora i hasła, użytkownicy i-Fundusze proszeni o wprowadzenie jednorazowego kodu wysłanego w wiadomości SMS.
Od kiedy zostanie wprowadzona dwuetapowa autoryzacja podczas logowania?
Od 5 lipca 2023 r. Do tego czasu trzeba uzupełnić numer telefonu komórkowego. Osoby, które nie podadzą aktualnego numeru telefonu komórkowego lub podany numer jest błędny utracą możliwość logowania się do serwisu i-Fundusze.
Co się stanie jeśli nie podam numeru telefonu do 5 lipca?
Użytkownicy, którzy nie podali numeru telefonu komórkowego w ramach swoich danych osobowych lub ich dane w tym zakresie są błędne lub nieaktualne, od 5 lipca utracą możliwość logowania do serwisu i-Fundusze. Po tym terminie uzupełnienie numeru telefonu niezbędnego do zalogowania, będzie możliwe wyłącznie za pośrednictwem BOK online lub w placówkach Dystrybutorów. Warto zaznaczyć, że taki proces od uzupełnienia danych przez klienta do możliwości zalogowania się do i-Fundusze, może potrwać do kilku dni. Dlatego zachęcamy, aby jak najszybciej zalogować się do i-Fundusze i uzupełnić lub sprawdzić aktualność swojego numeru telefonu komórkowego.
Jak sprawdzić jaki mam numer telefonu komórkowego w serwisie i-Fundusze?
Wejdź do zakładki „Dane osobowe i oświadczenia” znajdującej się w „Ustawieniach”, w prawym górnym rogu strony i sprawdź, czy podany tam numer telefonu komórkowego jest prawidłowy i aktualny. W tym miejscu możesz również zaktualizować swój numer telefonu komórkowego.
Co to jest BOK online?
BOK online to internetowe Biura Obsługi Klienta, w którym Uczestnicy indywidualni mogą złożyć wybrane zlecenia do funduszy po potwierdzeniu tożsamości dzięki usłudze mojeID opracowanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową. Wszystkie informację dot. BOK online znajdują się po tym linkiem:
https://i-fundusze.pl/onlineCustomerService
Jak wygląda sytuacja w przypadku Uczestników instytucjonalnych?
W przypadku Uczestników instytucjonalnych w przypadku podwójnej autoryzacji w i-Fundusze kod SMS będzie kierowany na numer telefonu komórkowego, który został podany przy danych Przedstawiciela. W celu sprawdzenia aktualnego numeru telefonu albo jego zmiany zachęcamy do kontaktu z opiekunami PKO TFI.
Co się stanie jeśli nie akceptuje wprowadzonych zmian dotyczących dwuetapowej autoryzacji?
Uczestnik, który nie akceptuje wprowadzonych zmian może wypowiedzieć Umowę na korzystanie z Systemu IAT FI poprzez złożenie Zlecenia Zmiany danych osobowych uczestnika w POK. Rozwiązanie Umowy następuje bez zachowania okresu wypowiedzenia.
Czy można wyłączyć dwuetapową autoryzację?
Po 5 lipca 2023 roku nie będzie możliwości wyłączenia dwuetapowej autoryzacji.